W poprzednim miesiącu ustalona została oficjalna lista rekomendowanych przez UEFA i PZPN centrów pobytowych na EURO 2012. W naszym kraju wybrano 21 takich ośrodków. Największą uwagę spośród tej grupy przyciąga Ostróda.
Jak wynika z analizy Press-Service, łącznie w ciągu ostatnich 10 miesięcy na temat miast-kandydatów ukazało się w prasie i Internecie blisko 5 tysięcy informacji. Wśród nich pierwsza pod względem liczby publikacji była Ostróda (382). Na drugim miejscu w klasyfikacji ilościowej uplasował się Gdańsk (348 informacji), za nim zaś Warszawa z liczbą 325 materiałów.
Ostróda wykazała się również najwyższym spośród ośrodków w czołówce odsetkiem publikacji o wydźwięku pozytywnym (40%). Jednak jedynym miastem, które odnotowało przewagę publikacji o wydźwięku pozytywnym nad informacjami neutralnymi, były Tychy (56% pozytywnych). Wysoki udział materiałów pozytywnych dotyczył również Puław (46%). Co ważne, o żadnym z miast-kandydatów nie pisano w badanym okresie w kontekście negatywnym.
Najwięcej miejsca dziennikarze poświęcili Puławom, Ostródzie i Tychom. O tych ośrodkach ukazało się bowiem najwięcej materiałów zakwalifikowanych jako artykuły. Z kolei o Warszawie, która znalazła się na 3. miejscu pod względem liczby publikacji, głównie wzmiankowano (62% ogółu publikacji). Stolica odnotowała jednocześnie 37% notek, a tylko 1% artykułów.
Ostróda znalazła się na czele także pod względem wartości publikacji. Ekwiwalent reklamowy tych materiałów oszacowano na ponad 500 tysięcy złotych. O blisko 140 tysięcy niższy wynik osiągnęła Warszawa, a o prawie 120 tysięcy Kraków.
- Tytuł centrum pobytowego, a co za tym idzie możliwość goszczenia narodowych reprezentacji oraz gwiazd piłkarskich światowego formatu to dla zwycięskich regionów szansa na znalezienie się w spektrum zainteresowania kibiców i mediów r11; komentuje Marcin Szczupak, kierownik działu raportów medialnych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. - Przełożenie sukcesu wizerunkowego na ekonomiczny w tym wypadku jest raczej oczywiste. Jeśli wziąć pod uwagę czas niezbędny na efektywne przeprowadzenie kampanii, szczególnie public relations, wydaje się, że niespełna 600 dni, jakie pozostały do EURO 2012, to ostatni dzwonek dla podmiotów promujących poszczególne ośrodki r11; dodaje.
Analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów poddali badaniu publikacje z prasy i Internetu w okresie od 1 stycznia do 20 października 2010 r. Wzięto pod uwagę ponad 1000 tytułów prasy ogólnokrajowej i regionalnej oraz wszystkie portale internetowe objęte monitoringiem. Wyniki raportu "Centra Pobytowe" zaprezentowano 9 listopada br. podczas Międzynarodowej Konferencji Press Euro, nad którą PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawował patronat merytoryczny.
Każdy może komentować, ale nie każdy musi. Serwis wislapulawy.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania i redagowania komentarzy nie zwiazanych z tematem, zawierajacych wulgaryzmy, reklamy i obrażajacych osoby trzecie. Zapoznaj się z zasadami serwisu.