Bardzo interesujący artykuł dotyczący polityki sponsorskiej ZA Puławy znajdziemy w Prospekcie Informacyjnym- periodyku wydawanym przez samą spółkę. W nim znajdziemy wiele ciekawych informacji np na temat rozpoznawalności danej dyscypliny sportu w powiecie, i województwie. Zapraszamy do lektury
Wzrosła wartość ekspozycji logotypów Spółki w mediach. Według badań przeprowadzonych przez Pentagon Research za okres styczeń-kwiecień 2011 r. wyniosła ona 241,8 tys. zł wobec 205,8 tys. zł. w tym samym okresie roku 2010. Wzrosła też liczba ekspozycji z 1 163 w roku ub. do 1 366 w roku 2011. Wartość artykułów zawierających słowa kluczowe w promocji sportowej Spółki (AdBlue i Azoty Puławy) bez ekspozycji logotypów również wzrosła za okres styczeń-kwiecień z 1 103 tys. w roku 2010 do 1 173 tys. w 2011 r. Łącznie efektywność wzrosła o 106 tys. zł.
Na takie wyniki zapracował przede wszystkim sponsoring piłki ręcznej: KS Azoty Puławy (mężczyźni) i SPR Lublin (kobiety). Zauważalny był też sponsoring pływaka r11; Konrada Czerniaka (Wisła Puławy).
Spółka przeprowadziła też kolejne badania rozpoznawalności swoich działań sponsoringowych w powiecie i województwie. Świadomość sponsoringu sportowego w powiecie puławskim wzrosła do 79% z 76% w roku 2010 i 66% w roku 2009.
W powiecie puławskim najsilniej kojarzony jest sponsoring piłkarzy nożnych (III liga) KS Wisła Puławy (31,2%) i piłkarzy ręcznych KS Azoty Puławy (27,7%) r11; w mniejszym stopniu sekcji pływania (reprezentant Polski r11; Konrad Czerniak) KS Wisła Puławy (14,1%) oraz drużyny piłkarek ręcznych SPR Lublin (12,6%).
Z kolei w Województwie Lubelskim świadomość sponsoringu sportowego wzrosła do 45% z 15% w roku 2010 i 12% w roku 2009. Najsilniej kojarzony jest sponsoring SPR Lublin (33,5%), KS Wisła Puławy (29,1%) i KS Azoty Puławy (28%).
- Wyniki badań są też odzwierciedleniem wyników sportowych sponsorowanych przez nas Klubów. Piłkarze ręczni KS Azoty Puławy dobrze wypadli w europejskich pucharach, awansując w swym debiutanckim starcie do ćwierćfinału Challenge Cup w którym ulegli późniejszemu zwycięzcy turnieju ze Słowenii. Piłkarki ręczne SPR Lublin zdobyły wicemistrzostwo kraju. Piłkarze Wisły Puławy z pozycji lidera tabeli walczą o awans do II ligi, a Konrad Czerniak r11; pływak puławskiej rWisłyr1; jest jedną z gwiazd polskiego pływania, co potwierdza w kolejnych startach.
Generalnie wzrasta też poziom rozpoznawalności sponsoringu prowadzonego przez Spółkę odnośnie innych niż sportowe wydarzeń i instytucji r11; w powiecie wzrósł do 61% z 48% w latach ubiegłych, a w województwie do 30% z 15% w 2010 r. i 5% w roku 2009. W skali powiatu najsilniej kojarzony jest sponsoring Puławskiego Ośrodka Kultury rDom Chemikar1; (23,5%), festiwali i koncertów (21%), odbudowy zabytków (12%), szpitala powiatowego (8,6%), akcji Drzewko za Butelkę (7,8%) i Muzeum Nadwiślańskiego (7,7%). Z kolei w skali Województwa najwięcej wskazań wśród ankietowanych dotyczyło festiwali koncertów (19,8%), POK rDom Chemikar1; (13,3%), szpitala powiatowego w Puławach (13,1%), Teatru Muzycznego w Lublinie (11,2%), Muzeum Nadwiślańskiego (10,6%), TKKF Chemik (9,9%) i akcji Drzewko za Butelkę (9,7%).
Każdy może komentować, ale nie każdy musi. Serwis wislapulawy.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania i redagowania komentarzy nie zwiazanych z tematem, zawierajacych wulgaryzmy, reklamy i obrażajacych osoby trzecie. Zapoznaj się z zasadami serwisu.